Gørnoget.nu – 3. kampagneår er kommet flyvende fra start

Gørnoget.nu – 3. kampagneår er kommet flyvende fra start

Den efterhånden velkendte rekrutterings- og imagekampagne Gørnoget.nu, der via korte film viser bygge- og anlægsfagenes mange muligheder og de unge, passionerede mennesker bag, bliver nu på tredje år markedsført til de unge på digitale platforme som InstagramStories, Facebook, YouTube og - som noget helt nyt - på Snapchat, hvor materialet fra InstagramStories bliver genbrugt til Snap-reklamer. 

Snapchat bliver dagligt benyttet af 25 % af danskerne, og det er de 15 - 25-årige, der udgør den største målgruppe på mediet. Appen åbnes 20 gange dagligt i målgruppen, som bruger 30 minutter i gennemsnit på mediet. Det har vist sig at være den helt rigtige kanal at angribe, da vi her fanger de unge, hvor de er. Kampagnen er kommet flyvende fra start, siden den startede den 27. oktober 2021. Der har alene på Snapchat været lidt over 701.000 visninger, hvor Facebook og Instagram tilsammen står for godt 944.000 indtil videre. 

Annonceringen sker fra 27. oktober - 21. november 2021 og kører så igen fra januar til februar 2022, hvor de unge skal vælge uddannelse. 

Hvis du har en Instagram-profil, kan du f.eks. se de nye reklamespot (kortere klip af de oprindelige Gørnoget.nu-film), der ligger som bobler øverst: Instagram (Gør Noget)

Du kan også gå ind på gørnoget.nu-hjemmesiden og se alle de fagspecifikke film.

De nye reklamespot kan ses øverst, når kan klikker på boblerne med Casper, Emil osv.

De nye reklamespot kan ses øverst, når kan klikker på boblerne med Casper, Emil osv.

Snap-reklame 2021-22_tækker Laura Feline

Eksempel på en Snapchat-reklame, her tækkeren Laura Feline.