Mød Mr. Bossman, OutdoorDude, ChaChing og BuildMyDreams
10. jun. 2025For at få flere unge til at vælge håndværkervejen vil vi nu køre kampagner det meste af året på sociale medier som YouTube, Meta og TikTok modsat før kun at køre kampagner om efteråret og i januar-februar. Vi har kørt et første rul i maj med film om byggeriets uddannelser med link til håndværkervejen.dk og kører næste rul det meste af juni måned.
Vi prøver nu en humoristisk approach på TikTok, Instagram og YouTube med film, som skal fange den unge målgruppe: De animerede annoncer kører som en slags datingprofil på ”Splinder”, hvor man swiper nej/ja til de mere eller mindre vellykkede forslag, der popper op, som man selv nok selv har mødt i sin tid på kontoret, a la ”Mr. Hæve-sænke-bord – Tænder på Excel, ergonomi og lunken kaffe”, ”Lille Frøken Papirmus” eller ”Online-møde-maraton-man22 – Teamsmøder 4-ever”. Til sidst kommer en sej datingprofil-helt eller og -heltinde i form af Mr. Bossman, som er ’sin egen chef’ eller ”ChaChing21”, der ’tjener kassen, mens andre sulter på SU’. Se eksempel på den animerede annonce herunder - eller se din teenager over skulderen, når han/hun er på TikTok eller YouTube næste gang…
Mød Ms. ChaChing her
Vi forsøger også med bannerannoncer på eb.dk og bt.dk at skabe opmærksomhed om og klik til Håndværkervejen.dk, se eksempel på et banner nedenfor.

På Meta, YouTube og TikTok kører vores sædvanlige ambassadørfilm, hvor nogle af de nyeste film er dem på de grønne fag Greenkeeper og Groundsman. Se filmene her: